By Kringlan - vecka 13
jag har hört är att om man väntar en pojke så får man oftare randen på magen, hjärtljuden är mindre än 140slag/min, man är sugen på fett och salt samt att magen är låg.
Om man väntar en tjej är magen högre, hjärtljud över 140 och sugen mer på surt och sött.
Jag har två tjejjer och ätit bär ( helst krusbär ) genom båda graviditeterna och hjärtljuden har varit 146-148.
By gumman21
kvar lite under naveln...kommer ihåg att efter förlossningen var den gigantisk, bred å nästan svart, tyckte den såg rätt ball ut : )
By Åsa
hört att om man väntar en pojke är man mer sugen på sötsaker, godis och choklad. Är det istället en tjej där inne så blir man mer sugen på syrliga och sura saker.

Jag var extremt sugen på surt o syrligt, kunde bälga i mej jos på grape och blodapelsin. Jag fick en liten tjej!!
By gumman21
att alla dom gånger jag legat på förlossningen med ctg:n på så har hjärtljuden gåt upp, ner, upp, ner hela tiden. Dom hjärtljud som mvc fångar upp är bara en tillfällighet. Dessutom är det vanligt att hjärtljuden blir relativt höga då barnmorskan brukar böka å trycka lite, då blir barnet stressat- högre hjärtljud..men men : )
By Alwa - vecka 40
väntar jag en pojke då, bara sugen på choklad, hamburgare, friterat och bakelser.. =)
Har även hört att om man har mycket halsbränna så är det en pojke, lite en tjej. Om tandköttet blöder lite, en pojke och mycket en tjej...
By *Kotten* - vecka 37
så va ja rund o go hela ja... bar typiskt "tjejigt" hjärtljud som tjej enligt skrock...

Med andra bar ja helt annorlunda, bara en mage. Kräktes dagarna i ända i 20 veckor o mådde konstant illa. Ändå titta de ut en tös till...
By Kringlan - vecka 13
146-148 graviditeten igenom =) Så det är säkert olika.
Under förlossnigen är det ju självklart att det går upp och ned..
Men allt är ju bara spekulationer, inget man skall lägga någon vikt på..
Men det är ju lite rolig i alla fall.=)
Just nu ahr denna lilla bäbisen i magen 154 och ahr haft varje gång jag har lyssnat, men tror i alla fall att det är en liten grabb! =)
By Kringlan - vecka 13
=)
Halsbränna har jag aldrig haft.
Tandköttet har blödit som satan båda gångerna. Så på mig har det mesta stämt då =)
By *Kotten* - vecka 37
att den här bebben som vi e "säkra" på e en pojk har högre hjärtljud än mina tjejer... o då hade de ändå "tjejljud". Ska bli såååå spännande att se va för en krabat som gömmer sig där inne...